Уроки математики



                                    Урок алгебри в 7 класі.
Тема: Розв’язування задач, на розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки.
Мета:
– навчальна: сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки; сприяти удосконаленню обчислювальних навичок;
– розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
– виховна: виховувати впевненість у власних силах, спостережливість.
Тип уроку :застосування знань і вмінь.
Хід уроку:
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1.      Перевірка завдання, заданого за підручником.
Умова
Відповідь
434. 1)
3a+6b
3(a+2b)
2)
12m-16n
4(3m-4n)
3)
10ck-15cp
5c(2k-3p)
4)
8ax+8a
8a(x+1)
5)
5b-25bc
5b(1-5c)
6)
14x2+7x
7x(2x+1)
7)
n10-n5
n5(n5-1)
8)
m6+m7
m6(1+m)
9)
9x-27x4
9x(1-3x3)
10)
18y5+12y4
6y4(3y+2)
11)
56a10b6-32a4b8
8a4b6(7a6-4b2)
12)
36mn5+63m2n6
9mn5(4+7mn)
442. 1)
c(x-3)-d(x-3)
(x-3)(c-d)
2)
m(p-k)-(p-k)
(p-k)(m-1)
3)
m(x-y)-n(y-x)
(x-y)(m+n)
4)
x(2-x)+4(x-2)
(2-x)(x-4)
5)
4x(2x-y)-5y(y-2x)
(2x-y)(4x+5y)
6)
(y+1)2-4y(y+1)
(y+1)(y+1-4y)=
=(y+1)(1-3y)
7)
10(a2-5)+(a2-5)2
(a2-5)(10+a2-5)=
=(a2-5)( a2+5)
8)
(a-2)2-6(a-2)
(a-2)(a-2-6)=
=(a-2)(a-8)
444. 1)
m2n+mn+n
n(m2+m+1)
2)
3x6+6x5-15x4
3x4(x2+2x-5)
3)
7a4b3-14a3b4+21a2b5
7a2b3(a2-2ab+3b2)
4)
20b6c5-45b5c6-30b5c5
5b5c5(4b-9c-6)

Приклад.        .

2.      Фронтальне опитування з теорії «Мікрофон»
             сформулювати розподільну властивість множення відносно додавання;
            сформулювати розподільну властивість множення відносно віднімання;
            що означає розкласти многочлен на множники?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.      Гра «Пошук інформації»
Умова

Розв’язок
  а)
mx+nx

1)
m(n+3m)
б)
2m+2n

2)
x(m+n)
в)
mn+3m2

3)
2m(3m-1)
г)
4m2-2mn

4)
2(m+n)
д)
6m2-2m

5)
2m(2m-n)
е)
2m2+3m

6)
-3n(4n+5)
є)
5m3-5m

7)
5m(m2-1)
ж)
5m3n+20n

8)
m(2m+3)
з)
-12n2-15n

9)
mn3(m2-6n)
и)
m3n3-6mn4

10)
5n(m3+4)
а) – 2
б) – 4
 в) – 1
 г) – 5
д) – 3
е) – 8
є) – 7
ж) – 10
з) – 6
и) – 9
             
2.      Математичний диктант
Варіант 1
Варіант 2
1) Який степінь множника а можна винести за дужки
a2x-a5x3
a3y3-a2y
2) Який числовий множник можна винести за дужки
15a3-25a
9x2-6x
3) Винесіть за дужки спільний множник усіх членів многочлена
a2+ab-ac+a
x2-xy+xp-x
4) Подайте у вигляді добутку многочлен
3x+xy
2a-ab
5) Розкладіть на множники
15ab-10b
7ab-14b
6) Розкладіть на множники
3a2x+6ax2
5xy2-10x2y

IV. Мотивація. Формулювання теми і мети уроку.
На минулому уроці ми вчилися розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки.
Відомий французький письменник,літературний критик, лауреат Нобелівської премії з літератури Анатоль Франс говорив: «Недостатньо знати, необхідно також застосовувати». Будь яка теорія тільки тоді чогось варта, якщо її можна застосувати на практиці, в нашому випадку – до розв’язування задач.
Дома ви розглянули лише 1 приклад застосування розкладання на множники, а саме для обчислення числових виразів. Чи допоміг спосіб розкладання в обчисленні?
Розкладання на множники застосовують і для розв’язування інших задач.
Увага на екран.
1)      Розв’язати рівняння:     2x(x-3) + 3(x-3)=0;
2)      Знайти значення виразу: 5x2y-10xy2, якщо х=3,2; у=0,6.
3)      Довести, що 28+26+25+324;
4)      Довести, що якщо до цілого числа додати його квадрат, то одержана сума буде парною.
Як розв’язувати такі задачі, ми дізнаємось на сьогоднішньому уроці. Тому і тема нашого уроку «Розв’язування задач, на розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки».

V. Застосування знань і вмінь.
1. Виконання вправ з дошки
1)      Розв’язати рівняння:     2x(x-3) + 3(x-3)=0;
2)      Знайти значення виразу: 5x2y-10xy2, якщо х=3,2; у=0,6.
3)      Довести, що 28+26+25+324;
4)      Довести, що якщо до цілого числа додати його квадрат, то одержана сума буде парною.
2. Колективне виконання завдань під керівництвом вчителя.
  437(3), 439, 449 (2,4), 453(4,5,6).
IV. Підсумки уроку. Рефлексія.
Що на уроці було головним? Цікавим? Чого ви навчилися? Чи досягли ми поставленої мети?
Домашнє завдання : № 440,448,450, 454.




















Немає коментарів:

Дописати коментар